FMX2016- VIRTUAL HUMANS FORUM

FMX2016 – VIRTUAL HUMANS FORUM

Irina Rubina_FMX2016

Trailer FMX @ Irina Rubina FMX2016

The OCTlab supports Top Nr 1 Europe’s most influential conference for digital entertainment.

>CONFERENCE | VIRTUAL HUMANS FORUM: Thursday, April 28, Gloria 2, 10:45 – 11:30 // The Science of the Eye

The Science of the Eye // Dr. med. Peter Maloca (MP)

In this highend medtech and scientific presentation, the structures of the human eye are displayed in the macro- and micron range from the perspective of a trained eye specialist with the help of color photographs, histology, the newest in vivo imaging techniques with laser scanning ophthalmoscopy SLO and optical coherence OCT laser diagnostics to obtain a realistic 3D experience. The physical properties of the different ocular tissues are illustrated to discuss the optical interactions and light effects. Participants will know exactly how an eye is constructed, know the naming of eye structures and how to avoid typical errors in modeling, texturing, animation and illumination.The goal is a deep understanding of the normal eye architecture and to use this to allow the greatest possible imaging.

EyeExplorer. Copyright © 2016 OCTlab University of Basel, Switzerland. All rights reserved.

EyeExplorer. Copyright © 2016 OCTlab University of Basel, Switzerland. All rights reserved.

the velofish. EyeExplorer. Copyright © 2016 OCTlab University of Basel, Switzerland. All rights reserved.

The velofish. The velofish is the mnemonic concept of the presentation at the FMX 2016. Copyright © 2016 OCTlab University of Basel, Switzerland. All rights reserved.

Every year, artists, specialists, scientists, producers and other key people that work with moving images come to FMX to network and to discuss production issues, exciting technologies and new ways of financing and distribution across the industries with an international audience. High quality experts deliver insightful presentations and Workshops as part of the Conference program, industry professionals introduce their hard – and software products at the Marketplace, top-notch companies scout talent at the Recruiting Hub and international schools present their best projects on the School Campus. FMX is a non-profit event.

http://www.fmx.de/home/

Die FMX, Conference on Animation, Effects, Games and Transmedia ist Europas einflussreichste Konferenz für digitales Entertainment, die ein Fachpublikum aus den Bereichen Kunst, Technik und Business zusammenbringt. Jedes Jahr diskutieren Künstler, Wissenschaftler, Produzenten und Branchenexperten aus aller Welt gemeinsam und branchenübergreifend aktuelle Produktionsfragen, spannende Technologien und neue Distributions- und Finanzierungsmodelle. Im Conference-Teil gewähren hochkarätige Speaker in Präsentationen und Workshops spannende Einblicke, auf dem belebten Marketplace demonstrieren Hardware- und Software-Anbieter ihre Produkte sowie neueste Innovationen aus Forschung & Entwicklung, im Recruiting Hub halten Top-Firmen Ausschau nach kreativen Talenten und auf dem School Campus zeigen internationale Hochschulen ihre besten Projekte.

Die FMX wird vom Ministerium für Wissenschaft, Forschung und Kunst Baden-Württemberg und dem Ministerium für Finanzen und Wirtschaft Baden-Württemberg, der MFG Filmförderung Baden-Württemberg und der Stadt Stuttgart unterstützt, und findet in Kooperation mit der Visual Effects Society, ACM Siggraph, Eurographics und dem World Building Institute statt. Die FMX ist ein Event der Filmakademie Baden-Württember, das vom Institut für Animation, Visual Effects und digitale Postproduktion organisiert wird. Gemeinsam mit dem Internationalen Trickfilm-Festival Stuttgart (ITFS) veranstaltet die FMX den Animation Production Day (APD), der sich an ein Fachpublikum richtet. Die FMX 2016 findet vom 26-29. April in Stuttgart statt.

“Blending Realities” ist das Thema der FMX 2016.